Jak okablować alternator C 360

Ten artykuł jest efektem naszych wspólnych wysiłków z chcezrobicwielkie.pl

Niezależnie od tego, czy podłączasz nowy samochód, czy wymieniasz istniejący alternator, ważne jest, aby wiedzieć, które przewody należy podłączyć. Oprócz standardowych kabli dodatnich i ujemnych, alternator 3-przewodowy będzie wymagał bezlutowego złącza pierścieniowego do podłączenia przewodu wyjściowego do trzpienia wyjściowego alternatora.

Przewód wyjściowy powinien być wystarczająco długi, aby podłączyć się do tego samego zacisku, co przewód cewki rozruchowej. Należy również pamiętać o podłączeniu przewodu do zacisku dodatniego akumulatora. Zapewni to, że alternator będzie ładował akumulator.

Amperomierz jest również dobrym sposobem na określenie całkowitego obciążenia elektrycznego pojazdu. To da Ci dobry pomysł na to, jakiego typu alternatora potrzebujesz. Im wyższa wartość znamionowa amperów alternatora, tym większe obciążenie elektryczne. Alternator o mocy 75-90 amperów powinien być odpowiedni dla większości samochodów. Jeśli Twój samochód ma elektroniczny system wtrysku paliwa, prawdopodobnie będziesz chciał kupić alternator, który ma co najmniej 90-amperową moc wyjściową.

Przewód wzbudzający jest kolejnym ważnym przewodem w obwodzie alternatora. Jest to przewód, który generuje napięcie potrzebne do uruchomienia alternatora. Przewód ten jest podłączony do zacisku L na alternatorze.

Moc wyjściowa alternatora będzie się zmieniać w zależności od prędkości obrotowej silnika i ilości mocy, którą alternator jest w stanie wytworzyć. Oznacza to, że będziesz musiał być ostrożny przy dokonywaniu jakichkolwiek regulacji przełożenia koła pasowego. Jednakże, małe zmiany mogą sprawić dużą różnicę na biegu jałowym.

Regulator napięcia to dodatkowy element, który pomaga regulować moc wyjściową alternatora. Jest on zazwyczaj montowany na ścianie ogniowej samochodu. Gdy kluczyk zapłonu znajduje się w pozycji “on”, regulator zostanie aktywowany. Zaświecą się również lampki ostrzegawcze na desce rozdzielczej.

Aby wykonać test alternatora, musisz mieć układ ładowania na miejscu i uruchomiony silnik. Potrzebny będzie również śrubokręt. Będziesz musiał oczyścić słupki akumulatora, sprawdzić klemy i zmierzyć oporność pola alternatora. Jeśli opór pola jest zbyt wysoki, wskazuje to na zanieczyszczenie pierścienia ślizgowego i może wymagać wymiany. Jeśli napięcie między akumulatorem a blokiem silnika jest zbyt niskie, kabel masy może być skorodowany lub zwarty.

Alternator może być bardzo skomplikowaną częścią układu elektrycznego Twojego samochodu. Dlatego warto, aby doświadczony mechanik zajął się jego instalacją. Proces ten pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze w przyszłości.

Alternator będzie pracował w połączeniu z głównym obwodem zasilania akumulatora i rozrusznikiem. Do każdego zacisku podłączony jest przewód, który zmienia szybkość ładowania w zależności od obciążenia systemu. Magnesy wirnika przechodzą przez pętle z drutu miedzianego, aby wytworzyć pole. Pole to jest następnie zasilane przez alternator, tworząc elektromagnes. Przewód czujnika napięcia jest również podłączony do akumulatora.

Przeprowadzenie testu alternatora powinno być rutynowym zadaniem konserwacyjnym. Jeśli reflektory są przyciemnione, silnik pracuje na biegu jałowym lub system stereo nie działa, prawdopodobnie nadszedł czas na wymianę alternatora.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *