Jak podłączyć tachometr uniwersalny

Obrotomierz to przyrząd mierzący prędkość obrotową silnika w RPM (obrotach na minutę). Może być używany do ustawiania prędkości obrotowej na biegu jałowym, monitorowania wydajności, rozwiązywania problemów i innych. Obrotomierz działa poprzez odbiór sygnału impulsu elektrycznego z ujemnej strony cewki zapłonowej lub ze skrzynki sterującej zapłonem na rynku wtórnym.

Jak podłączyć tachometr uniwersalny

Pierwszym krokiem w podłączeniu tachometru uniwersalnego jest określenie właściwych połączeń elektrycznych. Ogólnie rzecz biorąc, obrotomierz posiada przewód wejściowy, który łączy się z 12-woltowym zasilaniem oświetlenia deski rozdzielczej, znajdującym się w skrzynce bezpieczników samochodu. Powinien być również wyposażony w przewód uziemiający, który łączy się z wolnym od farby połączeniem w ścianie ogniowej lub innym głównym komponencie.

Jeśli twój obrotomierz nie jest dostarczany z wiązką przewodów, możesz ją kupić lub zlecić elektrykowi jej dodanie. Po wykonaniu okablowania, podłącz obrotomierz i przetestuj go, aby upewnić się, że działa prawidłowo.

Oprzewodowanie podświetlenia

Jeśli masz obrotomierz z podświetleniem, twój wskaźnik prawdopodobnie ma biały przewód, który biegnie do oświetlenia deski rozdzielczej. Zazwyczaj można podłączyć się do tego przewodu i zapewnić zasilanie dla światła. Sprawdź prąd znamionowy obwodu i upewnij się, że go nie przekroczysz.

Może być konieczne użycie nakrętki i taśmy elektrycznej do zabezpieczenia przewodów obrotomierza. Jeśli nie masz nakrętki lub taśmy, możesz zlutować przewody razem.

Przełączniki cylindrów

Obrotomierz zazwyczaj posiada tylną kielichową część, która zawiera przełączniki cylindrów wskazujące liczbę cylindrów w silniku. Aby wyjąć ten kubek, musisz odkręcić śrubę phillips znajdującą się z tyłu obrotomierza. Delikatnie podnieść kielich, aby odsłonić znajdujące się pod nim płytki drukowane. Przesuń przełączniki dipowe cylindra na odpowiedni wybór cylindra, jak pokazano na ilustracji schematu po prawej stronie.

Podłączanie obrotomierza do cewki

Większość obrotomierzy ma zielony przewód, który łączy się z ujemną stroną cewki zapłonowej lub z połączeniem tachwire w skrzynce zapłonowej. Nieprawidłowe podłączenie tego przewodu może spowodować uszkodzenie tachometru lub skrzynki zapłonowej, dlatego przed podłączeniem upewnij się, że jest to właściwy przewód i prawidłowe punkty podłączenia.

Podświetlenie obrotomierza

Wiele obrotomierzy zawiera podświetlenie, które będzie podświetlać wyświetlacz, gdy pojazd jest włączony, a także ściemniać się wraz z podświetleniem deski rozdzielczej. Jeśli obrotomierz posiada podświetlenie, należy zlokalizować zasilanie 12 V przełączanego oświetlenia deski rozdzielczej w skrzynce bezpieczników samochodowych i podłączyć je do przewodu biegnącego od obrotomierza.

Montaż obrotomierza

Po określeniu najlepszego miejsca dla uniwersalnego obrotomierza, będziesz musiał zamontować go na kolumnie kierownicy swojego pojazdu. Można to zrobić za pomocą wspornika montażowego, który został dostarczony z obrotomierzem lub można zrobić własny, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze.

Obrotomierz jest ważną częścią pojazdu i nie chcesz, aby przeszkadzał lub odrywał wzrok od drogi bardziej niż to konieczne. Należy go umieścić w taki sposób, aby był dobrze widoczny, nie zasłaniając widoku podczas jazdy lub innych ważnych elementów wnętrza, ale jednocześnie mieć do niego łatwy dostęp.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *