Niezależnie od tego, czy wymieniasz alternator, czy po prostu chcesz sprawdzić jego działanie, AutoZone oferuje bezpłatne testy alternatora. Aby w pełni wykorzystać możliwości nowego alternatora, należy go przetestować przed zamontowaniem na stałe.
Przed rozpoczęciem prac nad jakimikolwiek częściami elektrycznymi, należy odłączyć akumulator. Uszkodzony przewód akumulatora może zmniejszyć wydajność alternatora. Należy również unikać uziemienia przewodu będącego pod napięciem, co może prowadzić do poważnych obrażeń. Należy również sprawdzić słupki akumulatora, aby upewnić się, że nie są skorodowane. Być może trzeba będzie użyć smaru na słupkach, aby zapobiec korozji.
Należy również upewnić się, że złącze pigtail jest nienaruszone. Luźny pigtail może spowodować pożar elektryczny. Należy również użyć niskonapięciowego bezpiecznika samochodowego typu blade dla maksymalnej wydajności.
Kiedy pracujesz nad systemem ładowania, zawsze powinieneś najpierw uruchomić swój pojazd. Dzięki temu będziesz wiedział, że alternator dostarcza odpowiednią ilość prądu. Możesz posłuchać, czy nie ma żadnych dziwnych odgłosów. Jeśli samochód nie działa prawidłowo, okablowanie jest wadliwe lub bezpieczniki nie są przepalone, być może trzeba będzie naprawić system. Szczegóły można sprawdzić w instrukcji serwisowej.
Możesz użyć woltomierza cęgowego do pomiaru prądu, aby zmierzyć napięcie stałe w obwodzie. Napięcie musi być w zakresie od 13,5 do 15 V. Jeśli alternator nie dostarcza prawidłowego napięcia, może to oznaczać, że jest problem ze ścieżką do akumulatora lub akumulator nie jest prawidłowo ładowany. Może to być spowodowane złą ładowarką, wadliwie działającym regulatorem lub wadliwym akumulatorem. Jeśli alternator nie dostarcza wystarczającej mocy, konieczna będzie jego wymiana.
Powinieneś również sprawdzić pasek, aby upewnić się, że jest on prawidłowo ułożony. Jeśli jest zużyty, alternator nie będzie w stanie dostarczyć mocy, do której został zaprojektowany. Zaleca się, aby zmienić pasek co 90 000 mil. Możesz zrobić zdjęcie paska i odnieść się do niego, aby zobaczyć, gdzie idzie.
Można również zainstalować alternator od spodu pojazdu, ale wymaga to użycia podstawek podnośnikowych i klinów pod koła. Otwory montażowe alternatora muszą być wyrównane z otworami montażowymi silnika. Należy również upewnić się, że wirnik obraca się w odpowiednim kierunku. Do wykonania tych regulacji potrzebny będzie klucz metryczny lub śrubokręt. Jeśli w Twoim pojeździe zastosowano napinacz automatyczny, konieczne będzie poluzowanie napinacza i zsunięcie paska z koła pasowego alternatora.
Przed podłączeniem dodatnich i ujemnych przewodów akumulatora konieczne będzie opuszczenie pojazdu. Jest to konieczne, aby zapobiec uszkodzeniu elektroniki i zwarciu.
Powinieneś również upewnić się, że masz dodatni i ujemny kabel akumulatora na miejscu, zanim zaczniesz podłączać główny kabel zasilający. Powinieneś przymocować najpierw dodatni koniec kabla, a następnie ujemny koniec jako ostatni.
Podobne tematy