Dodanie alternatora do samochodu będzie wymagało kilku narzędzi i trochę wiedzy o tym, jak działają obwody elektryczne. Ważne jest, aby mieć alternator działa prawidłowo, zanim będzie można uruchomić samochód. Posiadanie alternatora, który nie jest w porządku, spowoduje, że akumulator nie będzie ładowany prawidłowo. Może to również spowodować problemy z układem elektrycznym samochodu.
Alternator łączy dodatnie i ujemne zaciski akumulatora. Będzie on dostarczał energię do akumulatora, a także śledził napięcie w układzie. W niektórych pojazdach alternator jest regulowany wewnętrznie. Oznacza to, że prąd będzie się zwiększał lub zmniejszał w zależności od zapotrzebowania zgłaszanego przez alternator. Jeśli napięcie nie osiągnie wymaganego poziomu, alternator nie będzie pracował.
Alternator jest najważniejszym elementem silnika samochodowego. Wykorzystuje on moc silnika do wytwarzania energii elektrycznej. Jest to skomplikowany sprzęt z dużą liczbą przewodów. Schemat elektryczny dla alternatora dwuprzewodowego można znaleźć tutaj. Należy go przetestować przy podłączonym akumulatorze. Dostępny jest również alternator trójprzewodowy. Postępuje on według podobnego schematu, ale do działania wymaga trzech przewodów.
Pierwszym przewodem w alternatorze jest masa. Powinien on być uziemiony do bloku silnika. Koło pasowe alternatora powinno być ustawione w jednej linii z kołem pasowym wału korbowego i kołem pasowym pompy wodnej. Koło pasowe alternatora powinno być gwintowane przez wspornik. Dobrym pomysłem jest użycie podkładek do wypoziomowania alternatora.
Przewód dodatni to gruby czerwony przewód z oringiem. Będzie on szedł do akumulatora i przewodu wejściowego zapłonu. Pozostałe dwa przewody są uziemione. Mogą, ale nie muszą przechodzić przez kostkę połączeniową. Jeśli przewód przechodzi przez kostkę połączeniową, powinien być zabezpieczony wkładką topikową. Bezpiecznik główny może być użyty do ochrony przewodu czujnika.
Przewód dodatni alternatora powinien być podłączony do pozycji On wyłącznika zapłonu. Powinien być również podłączony do lampki deski rozdzielczej gen. W szereg z przewodem można wpiąć małą lampkę ostrzegawczą. Przed próbą uruchomienia samochodu akumulator powinien być naładowany. Jeśli napięcie jest niskie, wskazuje to, że połączenie nie jest dobre. Jeśli odczytane napięcie jest niskie, podłącz przewody miernika do zacisków akumulatora i sprawdź połączenie. Jeśli miernik nie odczytuje napięcia pomiędzy 12,5 a 12,8 V, problem dotyczy kabla.
Woltomierz to najprostszy sposób na sprawdzenie napięcia alternatora. Jeśli napięcie nie przekracza trzynastu woltów, alternator prawdopodobnie nie jest sprawny. Omów należy zmierzyć na zaciskach alternatora i akumulatora samochodu. Jeśli omy są wysokie, oznacza to, że alternator nie ładuje akumulatora. Możliwe jest przeładowanie akumulatora przez osobny przewód ładowania.
Przewód wyjściowy alternatora przenosi prąd z alternatora do akumulatora. Należy go podłączyć do dodatniego zacisku akumulatora.
Podobne tematy