Niezależnie od tego, czy jesteś w samochodzie, czy w domu, możesz zastanawiać się, jak podłączyć akumulator do falownika. Możesz użyć falownika do ładowania akumulatora i zasilania urządzeń elektrycznych. Ważne jest jednak, aby zrozumieć, jak działa ten system. Musisz również wiedzieć, jak prawidłowo okablować swój system elektryczny. Oto kilka wskazówek, dzięki którym baterie i falownik będą działać jak najdłużej.
Po pierwsze, musisz być pewien, że masz odpowiedni rozmiar i przekrój przewodu dla swojej instalacji. Zaleca się stosowanie wysokiej jakości drutu miedzianego. Upewnij się, że nie mieszasz kolorów przewodów. Może to spowodować uszkodzenie sprzętu. Musisz również mieć pewność, że przewody są izolowane. Należy również zachować długość kabla krótki, tak aby uniknąć oporu. Pozwoli to na zmniejszenie zagrożenia pożarowego. Będziesz musiał również upewnić się, że bezpiecznik lub wyłącznik automatyczny jest odpowiedniej wielkości. W zależności od typu falownika, może być konieczne dokupienie odpowiedniego bezpiecznika lub wyłącznika.
Następnie należy upewnić się, że akumulator jest w dobrym stanie. Jeśli nie jest, trzeba będzie go wymienić. Należy również upewnić się, że akumulatory są połączone równolegle. Jest to lepsza metoda niż podłączanie ich osobno. Należy również pamiętać, że akumulator będzie miał na sobie oznaczenie. Należy uważać, aby nie upuścić baterii poniżej jej pojemności. Żywotność akumulatora zostanie skrócona, jeśli spadnie on poniżej swojej maksymalnej pojemności ładowania. Powinno być możliwe obciążenie akumulatora na poziomie około 20% jego całkowitej amperogodziny.
Jeśli akumulator jest w dobrym stanie, możesz przystąpić do procesu łączenia. Okablowanie inwertera do akumulatora jest bardzo łatwe do określenia, gdy wymagania dotyczące obciążenia są właściwe. Można to zrobić za pomocą wzoru. Najczęściej spotykana formuła to: a – d x 100Ah. Jeśli obciążenie wymaga więcej niż 200W mocy, powinieneś być w stanie obsłużyć je dwoma akumulatorami.
Odległość pomiędzy falownikiem a baterią akumulatorów powinna być jak najmniejsza. Zmniejszy to ryzyko pożaru, a także prawdopodobieństwo wystąpienia zwarcia. Należy również pamiętać o zastosowaniu bezpiecznika “ochrony akumulatora”. Powinny one być zainstalowane w odległości jednej stopy od dodatniego zacisku. Będzie to chronić akumulator przed zwarciem przez kabel. Należy również pamiętać o zabezpieczeniu kabla za pomocą dostarczonych wsporników.
Po podłączeniu przetwornicy należy wykonać kilka innych połączeń. Obejmują one dodatni kabel zaciskowy, ujemny kabel zaciskowy i bezpiecznik. Przewód dodatni powinien być podłączony do dodatniego bieguna akumulatora. Ujemny kabel zaciskowy należy podłączyć do podwozia lub ramy falownika. Bezpiecznik powinien być umieszczony w odległości do 31 cm od dodatniego bieguna akumulatora.
Podobne tematy