Posiadanie akumulatora na skuterze nie jest złym pomysłem, ale wymaga nieco więcej uwagi do szczegółów niż większość ludzi jest skłonna poświęcić. Bateria wtórna lub akumulator to fantazyjna nazwa dla wtórnego źródła energii elektrycznej, które przekształca energię chemiczną w energię elektryczną. Jest on powszechnie stosowany do zasilania świateł, akcesoriów i innych funkcji. Nazwa gry jest utrzymanie go w dobrej formie.
Na szczęście nowoczesne systemy zarządzania bateriami uprościły ten proces i są w stanie przedłużyć żywotność Twojego mobilnego źródła energii. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku pakietów akumulatorów opartych na technologii litowo-jonowej, które mogą pochwalić się doskonałą trwałością i gęstością energii. Niektóre ładowarki pozwalają nawet użytkownikowi kontrolować współczynnik C, czyli tempo ładowania baterii.
Podczas gdy akumulatory litowo-jonowe są najbardziej popularne, nadal istnieje wiele opcji dostępnych dla konsumentów. Istnieją zarówno akumulatory z suchymi, jak i mokrymi ogniwami, z których każdy ma swoje wady i zalety. Większość akumulatorów z mokrymi ogniwami wykorzystuje płynny elektrolit, który pomaga zapewnić, że bateria pozostaje sprężysta. Wadą jest to, że mają one tendencję do wyczerpania się w wilgotnych warunkach. Niektórzy producenci wysokiej jakości skuterów elektrycznych preferują akumulatory INR, które zapewniają większą pojemność i wysoki prąd wyjściowy.
Chociaż akumulator i jego ładowarka mogą mieć długą żywotność, wymagają okresowej konserwacji, aby zapewnić, że nadal będą działać w najlepszej formie. Niektórzy producenci zalecają regularną wymianę akumulatorów, inni natomiast zalecają uzupełnianie ich co jakiś czas. Jeśli jeszcze nie kupiłeś nowego urządzenia, warto zrobić rozeznanie, zanim się zdecydujesz. Baterię należy wymienić w bezpieczny sposób i przechowywać ją w chłodnym, suchym miejscu.
Dwupak ogniw akumulatorowych to świetny sposób, aby mieć pod ręką dodatkowe źródło zasilania. Akumulator na bazie litowo-jonowej ma dobrą gęstość energii i może wytrzymać od 300 do 500 cykli ładowania/rozładowania. Akumulator musi być okresowo uzupełniany, aby utrzymać jego ładunek, ale większość producentów sugeruje, aby to robić.
Najważniejszą zasadą jest to, że akumulator powinien być przechowywany w chłodnym, suchym miejscu. Jest to szczególnie ważne, jeśli będzie on przechowywany przez dłuższy czas. Należy również nosić rękawice ochronne i gogle podczas obsługi akumulatora. Podczas gdy pakiet akumulatorów opartych na litowo-jonowych jest najbardziej powszechny, niektórzy producenci zdecydowali się zainstalować chemię kwasu ołowiowego w swoich skuterach. Ta chemia jest bardziej znana w wózkach golfowych i innych pojazdach terenowych, ale nadal może zaoferować dobrą żywotność.
Najlepsze akumulatory to takie, które są szczelnie zamknięte i nie przeciekają. Dzieje się tak dlatego, że reakcje chemiczne są odwracalne. Ponadto najlepsze akumulatory mają największe rozmiary, więc mogą pomieścić dużo soku.
Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie prawdziwej pojemności akumulatora. Choć wspomniane najlepsze baterie akumulatorowe wystarczą Ci na jakiś czas, powinieneś wymieniać je regularnie, aby utrzymać je w jak najlepszym stanie.
Podobne tematy