Używanie alternatora do ładowania akumulatora jest łatwe, pod warunkiem, że masz odpowiednie narzędzia i wiesz, jak to zrobić poprawnie. Alternator jest jednym z najistotniejszych elementów Twojego pojazdu i bez niego silnik nie będzie działał. Wirnik alternatora wykorzystuje pole magnetyczne do wytwarzania energii elektrycznej, podczas gdy mostek diodowy przekształca prąd dwukierunkowy w jednokierunkowy przepływ bezpośredni.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić jest podłączenie akumulatora do alternatora. System ładowania Twojego samochodu wykorzystuje regulator napięcia, aby utrzymać stały i stabilny poziom napięcia. Regulator ma prostokątne plastikowe gniazdo z tyłu urządzenia. Kiedy kluczyk zapłonu znajduje się w pozycji “on”, włącza on regulator. Regulator służy wtedy do regulacji mocy wyjściowej alternatora.
Istnieje kilka korzyści z używania alternatora do ładowania akumulatora samochodu. Na przykład, akumulator zostanie naładowany w okresach braku zasilania elektrycznego, a do akumulatora zostanie dostarczona większa ilość energii, co zapewni Ci lepszą trakcję. Nie będziesz też musiał się martwić, że zabraknie Ci prądu, co zwiększy bezpieczeństwo jazdy.
Kolejną korzyścią jest to, że może ograniczyć rachunek za prąd, gdy podróżujesz na niskich obrotach. Można go nawet podłączyć do małego światła ostrzegawczego 12 V. Możesz również użyć zewnętrznego woltomierza do zmierzenia napięcia pomiędzy dodatnim i ujemnym punktem akumulatora. Będziesz musiał podłączyć przewód dodatni do dodatniego zacisku alternatora, a przewód ujemny do metalowej powierzchni na swoim samochodzie.
Najbardziej oczywiste połączenie znajduje się pomiędzy akumulatorem a cewką rozruchową. Będziesz potrzebował drutu o przekroju 10, aby podłączyć cewkę do dodatniej linii akumulatora. Będziesz musiał również dołączyć złącze pierścieniowe do przewodu i podłączyć go do dodatniego zacisku alternatora. Możesz użyć bezlutowego złącza pierścieniowego, aby połączyć przewód z bolcem wyjściowym alternatora.
Inne ważne połączenie znajduje się między regulatorem a zaciskiem czujnika napięcia. Ten zacisk jest zwykle podłączony do systemu ostrzegawczego deski rozdzielczej. Jest on również połączony z przewodem zapłonu pola, który umożliwia przepływ napięcia akumulatora do cewki pola alternatora podczas rozruchu.
Jeśli Twój alternator nie ma zacisku wyczuwania napięcia, możesz chcieć kupić nowy. Jeśli twój ma, trzeba będzie usunąć śruby, które trzymają go w miejscu i oczyścić go, aby zapewnić dobry kontakt. Następnie możesz ponownie zamontować regulator.
Najlepszym sposobem na podłączenie alternatora jest użycie przewodów o odpowiednim rozmiarze. Powinieneś również oznaczyć swoje przewody, aby uniknąć pomyłki. Powinieneś również zakleić taśmą wszelkie dodatkowe przewody dla bezpieczeństwa. Główną rzeczą do zapamiętania jest to, że musisz być w stanie zmieścić przewody do zacisków. Jeśli przewody są zbyt duże, mogą wypaść podczas próby ich połączenia.
Podobne tematy